ניווט באתר > דף הבית>בית האמנים של אשדוד | תערוכה חדשה | חלקי הדברים

קיצורי דרך בחברה עירונית לתרבות אשדוד

חדשות ועדכונים בעיר

בית האמנים של אשדוד | תערוכה חדשה | חלקי הדברים

מידע כללי

בית האמנים של אשדוד / תערוכה חדשה: חלקי הדברים

אוצרת: איריס מנדל
 

אמני אשדוד מארחים את:

טל ירושלמי - מירב הימן  - רענן חרל"פ

אמני אשדוד:

אירה רוטנברג שוורצמן, אנה רדיס, גלית פלורנץ, יוגב אמסלם, יצחק פרדו, ליאה טראמר-פרדו, מירה קדוש,

מעיין סבאג, סיגל מאור, ענת פרידמן, רוני קרני, רות פרגון, רינה גל, תמר גרינפלד

 

פתיחה: יום חמישי 23.12.21 בשעה 18:00

(נעילה: 26.3.22)

בית אריה קלנג / רח' יאיר 2 אשדוד / א-ה 9:30 – 18:00 / 08-9173843

 

התערוכה "חלקי הדברים" עוסקת במצבים שונים של שבירה ופירוק ומנגד בתהליכי בנייה והצטברות. מבט על מחזוריות ומעגלי חיים שמסתיימים ונוצרים מחדש, השלם וחלקיו הפנימיים. העבודות חוצות עולמות שונים, ומשלבות בין ארכיאולוגיה, ארכיטקטורה, טקסט וסאונד, נוף וטבע, גוף ונפש.

זו התערוכה השנייה בסדרה בה אמני אשדוד מארחים אמנים מהשדה הארצי. עבודותיהם של ארבעה-עשר מאמני העיר מטפלות במגוון מדיומים ודרכים בתהליכים שונים של הרכבה ופירוק - מיצירות המתכתבות עם שירה, שפה וטקסט ועד כאלו העוסקות במבנים אדריכליים, סביבה ורדי-מייד. חלק מהעבודות מתייחס לעיר אשדוד ומביא ממנה מקומות וקולות וחלקן פונה למקומות אישיים או הקשרים מרוחקים ודמיוניים.

נקודת המוצא לתערוכה היא עבודת מיצב גדולת מימדים של רענן חרל"פ שנעשתה במיוחד לחלל בית האמנים. חרל"פ, שבסיס אמנותו הוא פיסול בקרשי עץ משומשים והרכבתם מחדש, מתייחס הפעם לשובר הגלים של נמל אשדוד שנבנה בראשית שנות השישים, וחלקים ממנו ניתן לראות מבעד לחלון הגלריה. יציקות הבטון הענקיות, המכונות טטראפוֹדים, ושצורתן דמוית פרמידה משולשת, מתחלפות אצל חרל"פ לגופי עץ בגדלים שונים הפרושׂים על הרצפה והקיר במעין מסלול הליכה. משחקי ראייה פרספקטיביים מייצרים בהם תעתוע בין שטוח לתלת מימד, והצבתם מקנה לחלל ריתמוס ותחושת תנועה.

מקצב של התחברות והיפרדות מתרחש גם בתא המשפחתי, בעבודת הווידיאו של מירב הימן. בני המשפחה הופכים סיטואציות דומסטיות פשוטות לאתגר אקרובטי וממירים אותן בתנוחות מורכבות. היחידה השלמה, עומדת על סף פירוק, ומנסה ככל יכולתה לשמור על איזון בין חלקיה. ציוריה של טל ירושלמי מקבצים לתוכם מגוון פריטים: ציפורים, חבלים, קרשים, ענפים וגפרורים. כמו מאובנים או שרידים מעולם שאבד הם מוטבעים על הבד המחורר כשהאש בתוכם מכלה אך גם מחממת, מאירה ומפיחה חיים.

 

קרדיט: רענן חרל"פ

 

הכניסה חופשית
הכניסה בכפוף לתו הירוק ובהתאם להנחיות משרד הבריאות

תאריך יום ושעה מיקום עלות כניסה
23/12/2021
י"ט טבת התשפ"ב
חמישי
18:00
בית אריה קלנג ללא תשלום
תאריך 23/12/2021
י"ט טבת התשפ"ב
יום ושעה חמישי
18:00
מיקום בית אריה קלנג
מחיר ללא תשלום
רכישה
יומן גוגל יומן אאוטלוק יומן אפל